یافته‌های تعیین اشکالات نظام اداری: راهبردهای مواجهه با اشکالات در نظام اداری

راهبردهای مواجهه با اشکالات در نظام اداری

در جدول زیر نام سازمان مورد مطالعه با حروف --- جایگزین شده است

جدول چهار – اقدامات و راهبردهای مواجهه با اشکالات
اقدام محوری
مفهوم
عناصر داده (کدهای باز)
تعداد
اقدامات سازمانی
شفاف‌سازی
1- اجرای دقیق آئین‌نامه و مقررات بدون توجه به موقعیت افراد
1
2- اجرای دقیق سلسله مراتب در سازمان
1
3- اجرای طرح‌های ارزشیابی کارا و واقعی در سازمان
1
4- ایجاد چارچوب و شاخص‌های محکم و قابل اندازه‌گیری جهت عزل و نصب‌های مدیریتی، کارشناسی و فنی
1
5- ایجاد روش‌های انگیزشی مساوی و بدون تبعیض با توجه به فعالیت و تخصص و دلسوزی کارمند
1
6- بری بودن از حبّ و میل شخصی در تشویق و تنبیه افراد
1
7- به وجود آوردن مکانیزم‌های قوی جهت ارزش‌گذاری و نظارت
1
8- تأکید بر روابط اداری (اداری و چارت سازمانی)، توانایی‌های فردی و عملکردی فرد به جای تآکید بر روابط دوستانه و سابقه فرد
1
9- تبری جستن از رابطه‌های پوشالی و گاهاً مصلحتی
1
10- تدوین معیار به منظور سنجش ارزشمندی یک فعالیت یا محصول
1
11- تشکیل و تغییر رویه بررسی عملکرد کارکنان
1
12- تعیین استاندارد و ملاک برای سنجش کارها و توانایی افراد (هر چند نسبی)
1
13- تفسیر معیار و ملاک ارزشیابی کارکنان
1
14- شفاف‌سازی و استفاده از سیستم‌های ارزیابی عملکرد
1
15- مشخص‌نمودن اهداف سازمان
1
16- یک سیستم طراحی شود که در آن میزان خلاقیت، کارآفرینی و مشارکت کارکنان در انجام وظایف محوله را محاسبه نموده
1
تعداد شفاف‌سازی
16
شایسته‌سالاری
17- اداره‌ی سازمان و روشها در کلیه امور دخالت کرده و در حالی که در خیلی از موارد بخصوص بخش IT هیچگونه تجربه و تخصصی ندارد
1
18- ارج‌نهادن به تخصص افراد کاردان و باتجربه
1
19- از افراد باسواد و باتجربه در ادارات بیشتر استفاده شود
1
20- از افراد جوان و خوش‌فکر و باسواد بیشتر استفاده شود
1
21- از نبوغ افراد حتی اگر کم سن و سال باشند استفاده شود
1
22- برقراری شایسته‌سالاری بدون در نظرگفتن منافع شخصی
1
23- به افراد جوان‌تر و با سلیقه بیشتر میدان داده شود تا از فکر آنها در ارتقای --- استفاده گردد
1
24- پست سازمانی افراد با توجه به مدرک تحصیلی که منجر به کارایی بیشتر خواهد شد
1
25- تغییرات در اداره‌ی سازمان و روشها که کاملاً از افراد متخصص و متعهد خالی می‌باشد
1
26- قراردادن افراد در جایی که تخصص دارند
1
27- معیار قرار گرفتن دانش و توان فنی و علمی افراد
1
تعداد شایسته‌سالاری
11
مشارکت همگانی
28- ایجاد اتاق فکر و ایجاد انگیزه در کارکنان برای تفکر و خلاقیت
1
29- به نظر کارکنان اهمیت داده شود
1
30- توجه ویژه به پیشنهاداتی که پتانسیل عملی‌شدن را دارند و باعث بهبود روند اداری می‌شوند
1
31- دخیل نمودن کارکنان در هدف‌گذاری
1
32- مشارکت همگانی در تمامی مراحل تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرا
1
تعداد مشارکت همگانی
5
اصلاح قوانین و مقررات
33- اصلاح قوانین و مقررات
1
34- ایجاد ضمانت اجرایی برای اجرای قوانین
1
35- تدوین و بازنگری قوانین موجود و قانون‌گرایی
1
36- ضمانت اجرایی قوانین و مقررات
1
تعداد اصلاح قوانین و مقررات
4
هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی
37- ایجاد برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت
1
38- ایجاد خط‌مشی و سیاست‌های کلی در هر سازمان پویا توسط مدیران خلاق
1
39- برنامه‌ریزی راهبردی در --- و واحدهای سازمانی
1
40- داشتن برنامه کاری منسجم
1
تعداد هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی
4
افزایش انگیزه
41- ایجاد انگیزه
1
42- ایجاد انگیزه برای افراد خلاقی که ابتکارات و پیشنهادات را مطرح می‌کنند
1
43- ایجاد روش‌های انگیزشی با توجه به فعالیت و تخصص و دلسوزی کارمند
1
تعداد افزایش انگیزه
3
ایجاد نظام خودکنترلی
44- استقبال از نظارت برون سازمانی
1
45- تقویت نظارت درون سازمانی
1
46- سیستم جامع و بدون طرف برای نظارت بر کار مدیران
1
تعداد ایجاد نظام خودکنترلی
3
بهبود محیط کاری
47- اصلاح گردش کار - پرونده‌ها
1
48- ایجاد تفکر خلاق
1
49- نرمال‌سازی حجم نیروی کار
1
تعداد بهبود محیط کاری
3
مدیریت منابع انسانی
50- استفاده از مشاورین فنی و روان‌شناس خبره
1
51- بالابردن بازدهی سازمان، کارایی کارکنان و همچنین ایجاد رضایت‌مندی در بین آنها
1
52- کاهش نارضایتی
1
تعداد مدیریت منابع انسانی
3
رفع بی‌تفاوتی
53- اقدام و همت برای برخورد با مشکلات فوق
1
54- ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری همگانی
1
تعداد رفع بی‌تفاوتی
2
رفع تعارض
55- تقسیم کار به طور صحیح بین ادارات
1
56- رسیدگی به شکایات کارمندان بدون بروز مشکل سازمانی و شخصی
1
تعداد رفع تعارض
2
گسترش ارتباطات
57- استفاده از تجربه موفق سازمان‌ها و ...
1
58- الگوبرداری از سیستم‌های پیشرفته
1
تعداد گسترش ارتباطات
2
استقلال کاری
59- استقلال سازمان
1
تعداد استقلال کاری
1
کار گروهی
60- انجام فعالیت‌های جمعی و تیمی
1
تعداد کار گروهی
1
تعداد اقدامات سازمانی
60
اقدامات ساختاری
تغییرات ساختاری
61- آشنایی و به کار گیری ساختارهای سازمانی و مدیریتی جدید
1
62- اصلاح ساختار سازمانی
1
63- اصلاح ساختار سازمانی در تمامی ارگان‌های دولتی
1
64- اصلاح ساختار غلط توسط حرکتی سراسری و با پشتوانه محکم عملی
1
65- اهمیت به تصمیم‌سازی از پایین (سطوح کارشناسی) به بالا
1
66- ایجاد روش‌های جدید و سلسله مراتب جدید اداری
1
67- باید در این خصوص و موارد فوق انقلابی رخ رهد
1
68- بروزرسانی ساختار گروه‌های کاری بر اساس نیازمندی‌های فنی نه بر اساس سلسله مراتب اداری سایر ادارات
1
69- بروزرسانی و تعریف مجدد ساختار اداری و شرح وظایف هر شغل
1
70- تجدید ساختار بخش‌های مختلف سازمان و آماده‌کردن آن برای برخورد با تحولات جدید داخلی و بین‌المللی
1
71- تعریف مجدد و بروزشده‌ی مشاغل سازمانی
1
72- تعریف یک چارچوب و متدولوژی مختص سازمان (customized)
1
73- تغییر ساختار اداره
1
74- تغییر ساختار افقی اداره نرم‌افزار (خروج از شکل جزیره‌ای: هر دایره کار یک اداره را انجام ندهد)
1
75- تغییر ساختار درختی و سلسله مراتبی پیچیده به یک ساختار چندسطحی ساده
1
76- تغییر ساختار عمودی اداره نرم‌افزار (مهندسین در سیستم کارمندی و سابقه کار و سلسله مراتب ادرای دسته‌بندی نشوند)
1
77- تغییر ساختار نظام مدیریت
1
78- تغییرات بنیادی در سطوح مختلف
1
79- طراحی ساختار سازمانی بر اساس اهداف و فرآیند سازمان
1
تعداد تغییرات ساختاری
19
شایسته‌سالاری
80- انجام تغییر در رویه‌های سازمانی برای دریافت مسئولیت‌ها بر اساس تجربه، دانش و توانمندی
1
81- توجه به مسأله‌ی توانایی علمی و مدیریتی
1
82- داشتن دانش تخصصی برای گزینش افراد در پست‌های مدیریتی
1
83- قرار دادن افراد در موقعیت‌های شغلی متناسب با توان علمی و عملی آنها
1
تعداد شایسته‌سالاری
4
تشکیل گروه‌های کارشناسی
84- تشکیل گروه‌های کارشناسی نه صرفاً پست کارشناسی
1
85- تعریف پروژه‌هایی و دعوت از گروه‌هایی که علاقمند به انجام آنها می‌باشند
1
تعداد تشکیل گروه‌های کارشناسی
2
تعیین نقشه‌ی راه
86- ترسیم آینده سازمانی برای کارمندان بر اساس فعالیت و تخصص آنها
1
87- مراحل پیشرفت کارمند مشخص باشد
1
تعداد تعیین نقشه‌ی راه
2
رفع تعارض
88- جلوگیری از تداخل وظایف بخش‌های سازمان
1
تعداد رفع تعارض
1
شفاف‌سازی
89- تدوین استاندارد و اعلام آن به هر مسئولی در حوزه‌ی مسئولیت
1
تعداد شفاف‌سازی
1
مدیریت منابع انسانی
90- بهبود تیم بهسازی منابع انسانی
1
تعداد مدیریت منابع انسانی
1
مشارکت همگانی
91- یک سیستم مشارکتی و تصمیم‌سازی همه جانبه با مشارکت کارکنان طراحی شود
1
تعداد مشارکت همگانی
1
تعداد اقدامات ساختاری
31
اقدامات مدیریتی
تغییر معیارهای انتخاب مدیران
92- اعمال ویژگی تدین واقعی افراد در انتخاب رئیس دایره، معاونت و مدیر
1
93- به تلاش و فعالیت ظاهری افراد برای کسب مقام برتر توجهی نکردن
1
94- تا حد امکان از افراد واقعاً فعال در زمینه مدیریت استفاده کردن
1
95- تغییر در مدیریت منابع انسانی
1
96- جایگزینی مدیران با تفکر جدید و تخصص محور
1
97- ریسک‌پذیری و پویایی مدیران
1
98- مدیران --- بیشتر به بازیگردانی مشغول هستند و کمتر بازیسازی می‌کنند
1
99- مدیریت جدید
1
100- یک سیستم شفاف و دانایی‌محور جهت انتخاب مدیران طراحی شود
1
تعداد تغییر معیارهای انتخاب مدیران
9
شفاف‌سازی
101- استانداردسازی واحدهای کاری بر اساس معیارهای علمی و مدرن، و نه استانداردسازی بر اساس سلیقه و تحمیل روش‌های شخصی بر افراد و کشتن انگیزه کاری
1
102- ایجاد ضابطه و چارچوب به منظور تعیین مدیران و انتصاب کارکنان
1
103- حذف سلایق شخصی در انتخاب و جابجایی و و کلاً مدیریت منابع انسانی
1
104- محدود نمودن مدیران رده میانی و پایین به لحاظ میزان منابع تشویقی
1
105- مدیریت صحیح و به دور از هر نوع تبعیض
1
106- مدیریت صحیح و به موقع مشکلات نه تحمیل نظر شخصی و عقل کل ندانستن فرد
1
107- و ارزیابی دوره‌ای عملکرد آنها با معیارهای کمی و کیفی مدیران و کارکنان
1
تعداد شفاف‌سازی
7
شایسته‌سالاری
108- انتخاب مدیران کارآمد، با دانش و تخصص مرتبط بالا و متعهد به تعالی سازمان
1
109- بازنگری در نحوه مدیریت ادارات
1
110- تعیین و انتصاب افراد شایسته و توانمند برای هر یک از پست‌های سازمان به خصوص سطوح مدیریتی
1
111- تغییر و تحول علمی و مناسب در سطوح مدیریتی و انتخاب مدیرانی شایسته
1
112- داشتن مدیری لایق و دارای تجربه
1
تعداد شایسته‌سالاری
5
اصلاحات فرهنگی
113- تغییر افکار مدیریت
1
تعداد اصلاحات فرهنگی
1
تثبیت مدیریت‌ها
114- ثبات مدیریت
1
تعداد تثبیت مدیریت‌ها
1
تحول و نوگرایی
115- حمایت مدیران از طرح‌های جدید
1
تعداد تحول و نوگرایی
1
دانش‌افزایی
116- توانمندکردن مدیران با توجه به مسئولیت‌شان
1
تعداد دانش‌افزایی
1
رفع بی‌تفاوتی
117- پاسخگونمودن مدیران
1
تعداد رفع بی‌تفاوتی
1
مشارکت همگانی
118- برقراری مدیریت مشارکتی در ادارات
1
تعداد مشارکت همگانی
1
هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی
119- مدیریت بر مبنای هدف (MBO: Management Based on Objectives)
1
تعداد هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی
1
تعداد اقدامات مدیریتی
28
اقدامات آموزشی
دانش‌افزایی
120- آموزش هدفمند کارکنان
1
121- آموزش
1
122- آموزش برای بروزرسانی کارکنان
1
123- آموزش به پرسنل جدید با توجه به پست احراز شده (آموزش کاربردی نه دانشگاهی و کلاسیک)
1
124- آموزش‌های لازم و مرتبط و دوره‌ای با شغل یا پست اشغال شده
1
125- استقبال از ارتقای دانش کارکنان از طرق مختلف علی‌الخصوص با هزینه‌ی شخصی
1
126- افزایش دانش مجموعه
1
127- افزایش سطح دانش و تخصص در سازمان از طریق آموزش
1
128- ایجاد امکان ارتقای تحصیلی کارمندان و در نظر گرفتن امتیازات ویژه بجای مقابله با آنها
1
129- بالابردن سطح دانش و توانایی‌های کارکنان سازمان
1
130- برقراری دوره‌های آموزشی لازم
1
131- برگزاری بیشتر دوره‌ها و تلاش‌های آموزشی که باعث ارتقاء سطح دانش کارمندان گردد
1
132- برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت برای رؤسای دوایر، معاونت‌ها، مدیران و مدیران کل
1
133- برگزاری کارگاه‌های آموزشی
1
134- بروز کردن دانش تخصصی
1
135- به روز نگهداشتن کارمندان
1
136- تلاش در بروز نمودن اطلاعات متخصصین
1
137- دوره‌های آموزشی برای کارکنان
1
138- دوره‌های بازآموزی برای کارکنان
1
تعداد دانش‌افزایی
19
آموزش قوانین و مقررات
139- آموزش نظام و مقررات اداری و اجرای آن
1
تعداد آموزش قوانین و مقررات
1
تغییر ساختار نظام آموزشی
140- تغییر ساختار نظام آموزشی
1
تعداد تغییر ساختار نظام آموزشی
1
شفاف‌سازی
141- آموزش و اطلاع رسانی مراحل پیشرفت و پرداخت حقوق
1
تعداد شفاف‌سازی
1
تعداد اقدامات آموزشی
22
اقدامات رویکردی
شایسته‌سالاری
142- انتخاب ظابطه‌مند نیرو (در بدو استخدام) و جلوگیری از جذب نیروهای غیرواجد (از لحاظ علمی، روحیه کار و ...)
1
143- تغییر معیارهای گزینشی در زمان انتخاب نیرو
1
144- گزینش اصولی‌تر و بروزتر نیروی انسانی
1
145- لزوم وجود شایسته‌سالاری در عمل و نه فقط شعار
1
146- نهادینه نمودن شایسته سالاری
1
147- کسی که مدرک بالاتر دارد باید بالاتر قرار گیرد (علمش را دارد و اصولی عمل می‌کند)
1
تعداد شایسته‌سالاری
6
بهبود محیط کاری
148- بکارگیری علوم مختلف نظیر رفتار سازمانی، مدیریت منابع انسانی، طراحی سازمان و ... در بهبود اداره امور سازمان‌ها
1
149- تغییر معیارهای انتخاب روش انجام کار
1
150- جمع‌کردن شرکتی‌ها و قرارداد مستقیم با خود افراد
1
151- مرتبط کردن شرایط استخدام با شرایط انجام کار (نه بررسی مواردی که بود و نبود آن تأثیری در انجام درست کار ندارد) مثل ندانستن زبان انگلیسی و اطلاعات عمومی
1
152- واگذاری پروژه‌ها به متخصصین
1
تعداد بهبود محیط کاری
5
دورکاری
153- دورکاری
1
154- دورکاری شود
1
تعداد دورکاری
2
مدیریت منابع انسانی
155- اجرای کارآمد نظام جذب و نگهداری نیروی انسانی
1
156- جذب نخبگان و تحصیلکردگان ممتاز دانشگاه‌ها و تأمین آنها و تربیت آنها به عنوان سرمایه‌های سازمانی
1
تعداد مدیریت منابع انسانی
2
بازبینی شرح وظایف
157- بررسی وظایف مشاغل در بازه‌های زمانی مشخص
1
تعداد بازبینی شرح وظایف
1
دانش‌افزایی
158- ایجاد بستر مناسب جهت حمایت از تحقیق و توسعه علمی و مشوق‌های مختلف در این زمینه در نظر گرفته شود
1
تعداد دانش‌افزایی
1
شفاف‌سازی
159- کاهش فاصله بین مدیر و کارمند
1
تعداد شفاف‌سازی
1
تعداد اقدامات رویکردی
18
اقدامات تشویقی و تنبیهی
تعیین نظام تشویق و تنبیه
160- ایجاد انگیزه در کارمندان با برقراری سیستم تشویق و تنبیه عادلانه بطوریکه کارمند احساس کند کار کردن با کار نکردن فرق دارد
1
161- ایجاد نظام تشویقی مناسب‌تر
1
162- با انجام پروژه‌ها، تشویقی صورت پذیرد
1
163- به وجود آوردن مکانیزم‌های قوی جهت تشویق و البته تنبیه
1
164- تشویق
1
165- تشویق به موقع کارمندان و به تعویق نیانداختن آن (تشویق کتبی درج در پرونده در 15 سال اول خدمت برای کارمندان IT مفید است بعد از آن بی‌ارزش می‌باشد مگر از لحاظ معنوی)
1
166- تشویق واقعی کارکنان (کارکنانی که منشاء اثر و خدمات ارزنده بودند)
1
167- تشویق کارکنان در پست فعلی و استفاده سازمان از تجربه آنها (باید حقوق و مزایاها قابل توجه باشد)
1
168- تناسب در توزیع مزایا با توجه به کارایی
1
169- دادن انگیزه لازم به مدیران و کارکنان با روش‌های تشویقی مناسب (اعمال سیاست‌های ترغیب و تشویق)
1
170- سیستم تشویقی مناسب
1
171- کارکنان فعال به منظور ایجاد انگیزه بیشتر در دیگران مورد قدردانی قرار گیرند
1
تعداد تعیین نظام تشویق و تنبیه
12
توجه به فنآوری اطلاعات
172- افزایش تشویق کارمندان IT توسط مقامات عالی --- با توجه به پروژه‌های تکمیلی
1
تعداد توجه به فنآوری اطلاعات
1
مشارکت همگانی
173- ارزش دادن به کارهای همکاران در حد و ظرفیت کارمند
1
تعداد مشارکت همگانی
1
تعداد اقدامات تشویقی و تنبیهی
14
اقدامات ارتباطی
مشارکت همگانی
174- ارائه‌ی نظرات و پیشنهادات کارکنان در جهت رفع مشکلات آن سازمان
1
175- ایجاد امکان فضای نقد و انتقاد از مدیران و کارمندان در چهارچوب کار
1
176- ایجاد جلسات فکر مشترک و ایجاد زمینه‌های بروز تفکرات خلاق
1
177- ایجاد جلساتی برای ارائه‌ی پیشنهادات عملی و سازنده توسط مقامات مسئول
1
178- تشکیل اتاق فکر برای شنیدن پیشنهادات کارکنان و ارائه‌ی پاسخ با همکاری مسئولین
1
تعداد مشارکت همگانی
5
گسترش ارتباطات
179- ارتباط بیشتر سازمان و بدنه سازمان با نهادهای بین‌المللی
1
180- ارتباط بین مسئولین و کارکنان باید بیشتر شود
1
181- برقراری ارتباط با ساختارهای پیشرفته و کارکنان موفق از همین گروه در کشورهای متفاوت
1
182- هر چه ارتباط --- --- با --- --- سایر کشورها بیشتر باشد
1
تعداد گسترش ارتباطات
4
رفع تعارض
183- تقویت ارتباط سازمانی درست
1
تعداد رفع تعارض
1
شایسته‌سالاری
184- انجام کار کارشناسی صحیح و ارائه گزارشات درست به اعضای هیأت عامل آن سازمان و مقامات عالی آن
1
تعداد شایسته‌سالاری
1
تعداد اقدامات ارتباطی
11
اقدامات فرهنگی
اصلاحات فرهنگی
185- اصلاح فرهنگی توسط افراد خبره
1
186- تقویت روحیه انتقادپذیری
1
187- شناسایی فرهنگ‌های قوی و سعی در تسری آنها
1
188- فرهنگ‌سازی که بهتر است از سطح مدیریت شروع شده و به پایین انتقال داده شود
1
تعداد اصلاحات فرهنگی
4
اعتمادسازی
189- اعتمادسازی
1
190- افزایش سطح اعتماد کارکنان، مدیران و سازمان
1
191- ریشه‌یابی دلایل بی‌اعتمادی
1
تعداد اعتمادسازی
3
رفع بی‌تفاوتی
192- تقویت روحیه پاسخگویی
1
193- تلاش برای تقویت احساس مسئولیت‌پذیری کارمندان و حساس بودن کارمندان به وظایف‌شان
1
تعداد رفع بی‌تفاوتی
2
کار گروهی
194- ایجاد روحیه جمعی و کار گروهی
1
195- تقویت روحیه کار گروهی
1
تعداد کار گروهی
2
تعداد اقدامات فرهنگی
11
اقدامات اقتصادی
تغییر نظام پرداخت‌ها
196- افزایش مزایای شغلی کارمندان IT
1
197- تغییر ساختار نظام پرداختی
1
198- تغییر طراحی پاداش و دستمزد و حقوق
1
199- توجه بیشتر به حقوق و دستمزد
1
تعداد تغییر نظام پرداخت‌ها
4
رفع مشکلات اقتصادی
200- تطبیق دستمزدها
1
201- توجه بیشتر به مسائل معیشتی کارمندان
1
تعداد رفع مشکلات اقتصادی
2
شفاف‌سازی
202- پرداخت بهره‌وری به صورت صحیح
1
تعداد شفاف‌سازی
1
تعداد اقدامات اقتصادی
7
اقدامات عملکردی
ایجاد نظام خودکنترلی
203- مدیریت بر مدیران بر اساس روش‌های غیر تبعیضی توسط نهاد مستقل
1
204- نظارت بر حسن انجام کار به روش متفاوت از آن چه که در حال حاضر وجود دارد
1
تعداد ایجاد نظام خودکنترلی
2
شفاف‌سازی
205- اجرا نمودن قوانین صحیح و تدابیر صحیح و شفاف که کارمند بتواند تجزیه و تحلیل درست انجام دهد (اختلاف در برداشت از قوانین ایجاد نشود)
1
206- بررسی و تحلیل کارآیی افراد بالادست در پریودهای زمانی
1
تعداد شفاف‌سازی
2
مشارکت همگانی
207- انتقادپذیری
1
تعداد مشارکت همگانی
1
تعداد اقدامات عملکردی
5
اقدامات رفاهی
مدیریت منابع انسانی
208- تلاش برای رفع مشکلات کارمندان (کاری و شخصی)
1
209- فراهم‌نمودن امکانات رفاهی، تفریحی برای کارکنان
1
تعداد مدیریت منابع انسانی
2
تعداد اقدامات رفاهی
2
اقدامات رقابتی
ایجاد فضای رقابتی
210- ایجاد محیط رقابتی در پیرامون سازمان‌ها
1
211- ماهیت کار برانگیزاننده و چالشی باشد
1
تعداد ایجاد فضای رقابتی
2
تعداد اقدامات رقابتی
2
اقدامات روحی روانی
افزایش انگیزه
212- بالابردن انگیزه کارکنان
1
تعداد افزایش انگیزه
1
مدیریت منابع انسانی
213- اهمیت دادن به میزان رضایتمندی کارمندان
1
تعداد مدیریت منابع انسانی
1
تعداد اقدامات روحی - روانی
2
اقدامات فنآوری
توجه به فنآوری اطلاعات
214- استفاده از تکنولوژی‌های نوین فناوری اطلاعات
1
215- حداکثر استفاده از سیستم نرم‌افزاری
1
تعداد توجه به فنآوری اطلاعات
2
تعداد اقدامات فنآوری
2
اقدامات محیطی
بهبود محیط کاری
216- جداسازی فضای کار رؤسا و کارمندان
1
217- قائل شدن اهمیت بیشتر به جنبه‌های روانی انتخاب ناظرین بر کارمندان
1
تعداد بهبود محیط کاری
2
تعداد اقدامات محیطی
2
اقدامات انگیزشی
افزایش انگیزه
218- ایجاد سیستمی که به صورت بهینه‌تر باعث ایجاد انگیزه و کارایی کارکنان گردد
1
تعداد افزایش انگیزه
1
تعداد اقدامات انگیزشی
1
اقدامات خارجی
اصلاحات فرهنگی
219- بیداری وجدان اجتماعی و ملی
1
تعداد اصلاحات فرهنگی
1
تعداد اقدامات خارجی
1
اقدامات رفتاری
شفاف‌سازی
220- تقویت ساز و کارهای نظارتی محسوس و نامحسوس و از بین بردن تبعیض
1
تعداد شفاف‌سازی
1
تعداد اقدامات رفتاری
1
اقدامات فردی
مدیریت منابع انسانی
221- هر کسی خودش را باید اصلاح کند
1
تعداد مدیریت منابع انسانی
1
تعداد اقدامات فردی
1
تعداد کل کدهای باز (اقدامات و راهبردهای مواجهه با اشکالات)
221

فهرست مطالب: راهبردهای مواجهه با اشکالات در نظام اداری

برای ادامه‌ی مطالعه، عنوان مطلب مورد نظر از فهرست زیر را کلیک/لمس کنید؛ موقعیت کنونی با رنگ طلایی مشخص شده است:

طبقه‌بندی محتوا و فهرست برچسب‌های صفحه

برای نمایش یک فهرست جامع از صفحه‌ها و بخش‌هایی که بر اساس هر یک از برچسب‌های زیر طبقه‌بندی شده‌اند، بر روی عنوان آن برچسب کلیک کنید؛ یا برای کمک به بهبود طبقه‌بندی محتوا با ورود به سایت برچسبی برای این صفحه اضافه کنید.

  • بازگشت به بالا
DNN