اجراییسازی تبادل دانش
در سازمانها باید برنامههایی برای معرفی کسانی که به اشتراک دانش خود در سطح سازمان میپردازند، وجود داشته باشد و آنها بهعنوان افرادی که مهارتهای خاصی را دارا میباشند، شناخته شوند. این به نوبهی خود موجب تشویق بیشتر کارکنان به مشارکت در اجرای مدیریت دانش در سطح سازمان میشود. در واقع باید در میان کارکنان سازمان تفکر (تبادل دانش، قدرت است) جایگزین (دانش، قدرت است)، شود (کانون دانش 1385).
گسترش فرهنگ تبادل دانش نیازمتد سیاستگذاری و پشتیبانی سیستمی و مدیریتی است. بهعنوان مثال، مبتنی بر مدل دانایی مؤثر و موانع آن (مدل قلعه عقل، از فهرست پایین صفحه)، میتوان ارتقاهای سازمانی را مشروط به کاربست (تفکر، آموزش و تجربه) برای یادگیری و انجام کار و نیز انتقال دانش به دیگران کرد.
منابع و مراجع
[1] کانون دانش. مدیریت دانش، نیاز سازمانهای امروز. 15 بهمن 1385. http://www.knowclub.com/paper/?p=313 (دستيابی در خرداد 10, 1403).