خبرها و یادداشت‌ها

رشد و تعالی، یادگیری و چشم‌انداز

رشد و تعالی، یادگیری و چشم‌انداز

ارتباط متقابل رشد و تعالی، یادگیری و چشم‌انداز

رشد و تعالی نیازمند یادگیری است، و یادگیری ارتباطی تعاملی و تقابلی با چشم‌انداز دارد. یادگیری سازمانی (سازمان یادگیرنده) مستلزم کار تیمی و وجود چشم‌انداز و آرمان مشترک در اعضاء و پذیرش متعهدانه آن است {پنجمین فرمان، خلق سازمان یادگیرنده. پیتر سنگه}. از این نظر اجباری وجود ندارد که چشم‌انداز حتماً حاصل طراحی خود افراد و سازمان‌ها در یک فرایند طولانی و پرهزینه آینده‌پژوهی باشد؛ در واقع این بیشتر وابسته به مراحل رشد و بلوغ فرد/سازمان است، مثل کودکی که به مدرسه می‌رود بدون اینکه از چشم‌انداز خود اطلاعی داشته باشد، اما هرچه بزرگ‌تر و رشدیافته‌تر می‌شود لزوم طراحی شخصی چشم‌اندازش برجسته‌تر می‌شود.

مطلب قبلی چالش‌های کار تیمی در آینده‌پژوهی ایران
مطلب بعدی سگی بگذار، مردم‌آزاری مکن!
Print
542 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
0رأی موافق 0رأی مخالف

سعید علی‌حسینیسعید علی‌حسینی

سایر نوشته ها توسط سعید علی‌حسینی
تماس با نویسنده

1 نظر در مطلب "رشد و تعالی، یادگیری و چشم‌انداز" ثبت شده است

0
0
Avatar image

سعید علی‌حسینی

I've been having some fun with this new app, Microsoft Designer, while creating my social media posts. You can type in any idea, and it will generate unique designs for you! https://designer.microsoft.com/invite

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

ارتباط با نویسنده

x
ارائه مقاله مربوط به مشکلات نظام اقتصادی ادامه مطلب

ارائه مقاله مربوط به مشکلات نظام اقتصادی

تحلیل مسائل اقتصاد ایران تاکنون از دیدگاه‌های مختلف صورت پذیرفته است که هر کدام جنبه‌هایی از مسائل اقتصاد ایران را نمایان می‌کند. در این تحقیق از روش گراندد تئوری یا روش داده‌بنیاد که تاکنون در تحلیل اقتصاد ایران به کار گرفته نشده، استفاده شده است. این روش که در سال‌های اخیر یکی از پرکاربردترین روش‌های تحلیل کیفی می‌باشد می‌تواند به شناخت بهتر مسائل، پیامدها و مشکلات اقتصاد ایران کمک نماید.

انتشار نتایج پژوهش برای تعیین اشکالات نظام اداری ادامه مطلب

انتشار نتایج پژوهش برای تعیین اشکالات نظام اداری

در این تحقیق مشکلات و موانع کارایی کارمندان یک سازمان بزرگ دولتی به روشی علمی و بر اساس متدولوژی گراندد تئوری مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین سعی شده است با تعیین علت مشکلات و پیامدهای احتمالی ناشی از عدم رفع مشکلات، راه حل مناسب نیز ارائه گردد.

مسأله تحریم‌های اقتصادی و ناکارآمدی نظام تدبیر ایران ادامه مطلب

مسأله تحریم‌های اقتصادی و ناکارآمدی نظام تدبیر ایران

از تحریم‌ها علیه ایران به‌عنوان یک علت مشکلات اقتصادی نام برده می‌شود؛ در حالی که می‌دانیم هر مسأله در واقع یک پیشران برای نوآوری و پیشرفت است. این موضوع را به کمک هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی بررسی می‌کنیم. نظر من این است که رکود و توقف کارها در اثر تحریم و وابسته کردن رشد اقتصادی تنها یک بهانه برای توجیه ناکارآمدی مدیران و نظام اداری است.

اشاعره و معتزلیون، ریشه‌های مشکلات ایران؟

فراتر از بحث اعتزالی و اشعری که یک دوگانه فقهی-حوزوی آن هم بیشتر در مخالفت با اندیشه‌های فرهنگی شیعی است، ریشه‌های مشکلات کنونی ایران را می‌توان بیشتر در شعارگرایی، پردازش مکرر و بازگویی گفته‌های درگذشتگان، و در یک کلام پرهیز از اقدام و عمل دانست.

چالش مبدأ تاریخ در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ادامه مطلب

چالش مبدأ تاریخ در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

به نظر کارشناسان، تقویم هجری خورشیدی نه ملی است و نه اسلامی. این تقویم مبنای اسلامی ندارد و تقویم مذهبی تمامی مسلمانان جهان هجری قمری است، حتی در داخل کشورشان از تاریخ میلادی استفاده می‌کنند؛ به تعبیر آنان این تقویم یادگار تسلط بیگانگان بر ایران بود پس هیچ‌گونه جنبه ملی نیز نداشت. اشکال دیگر اینست که تقویم خورشیدی نمی‌تواند همه تاریخ کشور ایران را پوشش دهد و برای تعیین تاریخ پیش از هجرت پیامبر اکرم (ص) ناگزیر باید  از تقویم میلادی استفاده کرد. بنابراین عدم اعمال نیازمندی‌های ایرانی و اسلامی می‌تواند باعث وابستگی فرهنگی و هویتی به تمدن‌های پس از خود، یا نادیده گرفتن بخش بزرگی از تاریخ و هویت ایران باشد.

RSS
  • بازگشت به بالا
DNN