مدل شایستگی رهبری (دیوید مککلند، 1973 دانشگاه هاروارد): برای استخدام در یک شغل خاص یا ارتقاء، به جای سنجش بهره هوشی، مهارتهای فنی، تست شخصیت یا توجه صرف بر سوابق کاری، ابتدا کارکنان برجسته در آن شغل را انتخاب کنید و آنان را با کارکنان متوسط مقایسه کنید تا تواناییهایی که افراد متوسط فاقد آن هستند مشخص شود، سپس افرادی را انتخاب کنید که دارای همان شایستگیها باشند یا به افراد کمک کنید تا این ویژگیها را در خود گسترش دهند [11] .
برای بیشتر سازمانها مهمترین مسأله شور و انگیزه برای کار، برای برنامه و عملی کردن تصویر است؛ درگیر کردن قلبها و ذهنها در جستجوی یک آینده با معنا. افراد زمانی که از لحاظ هیجانی درگیر و متعهد شوند، شروع به تغییر میکنند (انگیزه + تعهد).
برای نمایش یک فهرست جامع از صفحهها و بخشهایی که بر اساس هر یک از برچسبهای زیر طبقهبندی شدهاند، بر روی عنوان آن برچسب کلیک کنید؛ یا برای کمک به بهبود طبقهبندی محتوا، برچسبی برای این صفحه اضافه کنید.