وبنوشت, اقتصاد, علم و فناوری, سیاست, عمومی
رشد و تعالی، یادگیری و چشمانداز
ارتباط متقابل رشد و تعالی، یادگیری و چشمانداز
سعید علیحسینی
رشد و تعالی نیازمند یادگیری است، و یادگیری ارتباطی تعاملی و تقابلی با چشمانداز دارد. یادگیری سازمانی (سازمان یادگیرنده) مستلزم کار تیمی و وجود چشمانداز و آرمان مشترک در اعضاء و پذیرش متعهدانه آن است {پنجمین فرمان، خلق سازمان یادگیرنده. پیتر سنگه}. از این نظر اجباری وجود ندارد که چشمانداز حتماً حاصل طراحی خود افراد و سازمانها در یک فرایند طولانی و پرهزینه آیندهپژوهی باشد؛ در واقع این بیشتر وابسته به مراحل رشد و بلوغ فرد/سازمان است، مثل کودکی که به مدرسه میرود بدون اینکه از چشمانداز خود اطلاعی داشته باشد، اما هرچه بزرگتر و رشدیافتهتر میشود لزوم طراحی شخصی چشماندازش برجستهتر میشود.
لینک های بیشتر
- Microsoft DesignerImage Generated with AI ∙ January 28, 2024 at 5:28 PM